В просторах Интернета обнаружил занятную вакансию одного известного вендора:
Requirements:
Requirements:
- Experience in telecommunication field at least 4 years.
- Knowledge in basic construction GSM/GPRS/CDMA networks. Protocols SSN7 (CAP, MAP, INAP, ISUP, MTP), 3GPP.
- Knowledge and work experience in Windows and Linux OS installation and maintenance, Database fundamentals. Oracle experience is a plus.
- Knowledge and work experience in IP networks design and implementations. Experience in network equipment configuration.
- Knowledge and work experience in basic internet services configuration: web server, proxy server, mail server, RADIUS server, etc.
- Know the application and trend of three big operators (KS, Life, and MTS): Intelligent Network (Prepaid, MVPN, and FPH Services), WAP Gateway, SMS Center, MMS Center, AAA server, RBT (Ring Back Tone Service), LBS (Location Base Service), etc.
- Fluent English.
Responsibilities:
- Project implementation of RBT\VAS equipment in Ukraine; include RBT/WIN/UIN which includes installation, testing and maintenance.
- Learning Software products.
- Provide technical support or services to customer, enhance the customer satisfaction.
- Provide training to customers to improve their familiarity to our products.
Сразу подумал - раз столько всего требуется, значит работа и уровень оплаты точно на высоте. Подал своё резюме, проснулся ни свет ни заря, приехал и установил личный рекорд по длительности собеседования - 8 минут. Ровно столько мне понадобилось, чтобы понять кого на самом деле ищут - инженера поддержки RBT-платформ аж у целых двух операторов.
Только вот зачем человеку, который будет собирать логи, ставить патчи и, возможно в перспективе, внедрять новые сервисы/платформы, знать столько всего??? Неужели непонятно, что подобные знания и опыт стоят дорого, а значит не могут быть оплачены на позиции инженера тех-поддержки? Или это я чего-то не понимаю?